Timp de 2 zile am avut pe mana un 6 combi 2.0 AT, pe care l-am purtat pe la munte si prin oras. In total, 300 km pe DN si DJ, 4 oameni, DN1 calm cu 90/100, consum 6.2; BUcuresti, ~200 km, consum 7.8; Absolut decent, cred ca as scoate in zile cu trafic normal cel mult acelasi consum pe care il am cu CX-5-ul (8.8 acum dupa ~800 km).
Fata de CX-5:
+ Directia. O idee mai usoara, mai asistata, o placere atat in oras cat si la drum intins. Pe cat de mare e fizic masina, pe atat de usor se manevreaza in spatii mici.
+ Volanul. Pielea este in stilul celei utilizate la VAG-uri, dupa 1 minut de tinut mana pe ea face priza perfecta. Nu mai are feeling-ul de ‘ecologic’ de la CX-5, iar sub piele e un strat mic de burete cat sa ai o priza mai buna.
+ Suspensia. Absoarbe denivelarile la fel de bine, dar (mult) mai silentios. Nu se aude nimic.
+ Cotiera centrala de la sofer. Se poate glisa spre schimbator, pentru cei cu antebrate mai lungi.
– Cotiera centrala de la sofer. N-au mai pus mini-sertarul din interior, in care mai aruncai cate o moneda de supermarket sau o pereche de ochelari ce nu incape in suportul de sus.
– Suportul de mana de pe usa soferului. Se ingusteaza prea mult in partea din spate si e inutilizabil pentru a tine mana pe el (cade cotul).
– Vopseaua de la aeratoare. Inutila din punctul meu de vedere, sensurile erau deja reliefate. Or fi zis ca da bine cu albul de la display, dar mie mi se pare ca incarca prea mult de culoare.
– Pedala de frana. Are cursa mai mica, trebuie reglat piciorul mai fin pentru a nu opri motorul la orice semafor. Ar trebui sa se auto-regleze piciorul dupa ceva sute de km, dar pentru cineva nou va fi frustrant la inceput sa i se opreasca la fiecare trecere de pietoni/semafor.
-Zona de langa schimbatorul de viteze. Pe cea neagra se vede fiecare fir de praf, iar pe cea cromata toate viitoarele zgarieturi.
Strict pentru oras, mi se pare putin trista combinatia benzina + AT, deoarece la mers normal in trafic nu lasa impresia de putere. La CX-5 cuplul isi spune cuvantul si face masina sa para mai vioaie.
Drumul exterior a fost Bucuresti-Comarnic-Secaria-Valea Doftanei (Lacul Paltinu)-Campina-Bucuresti. Foarte frumos (si bun) de la Comarnic pana la Campina, numai bun de alergat ceva mai multi cai
Codrin Mihailescu
Club Mazda Romania